Lessen zonder hangmat

Liever met de voeten stevig op de grond? Valavie geeft ook verschillende lessen zonder hangmat! Yoga op de mat, bootcamp & pilates! Ook dit kan in onze yogastudio, The Yogafactory!

YOGA OP DE MAT

Ook ‘gewone’ yogalessen zonder hangmat kan je volgen bij Valavie! De lessen zijn een combinatie tussen yin en yang yoga en worden gegeven door Joëlle de Raymond.

In de Yang yogales op de mat ga je bewegen. Je komt in actie, versterkt je spieren en maakt je lichaam soepel. De flow van de yogahoudingen is traag zodat je de tijd hebt om de houding te doorvoelen. In de rustmomenten (en ook nog lang na de les) voel je het effect. Af en toe kan het uitdagend zijn. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je eindigt de les met een zalige ontspanning.

In de Yin yogales op de mat ga je op zoek naar ontspanning. Je blijft een paar minuten in elke yogahouding. Daardoor werken ze in op je dieper gelegen weefsels. Je hebt de tijd om helemaal naar binnen te keren. Je doet de houdingen zittend of liggend. Ze worden aangepast aan de mogelijkheden van jouw lichaam op dat moment met behulp van blokken, kussens, bolsters, dekens en riemen. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je eindigt de les met een zalige ontspanning.

BOOTCAMP

Wat is ‘bootcamp’? Docente Ashley Van Eesbeek.
Bootcamp is een groepstraining die conditie – en krachtoefeningen combineert. 
Tijdens bootcamp wordt er veel gebruik gemaakt van obstakels of hulpmiddelen zoals een fitbal.
De oefeningen die gedaan worden kunnen sterk variëren, wat het leuk maakt voor zowel mij om les te geven als voor jullie om de les mee te doen. Vervelen zal je dus niet snel doen.
Wat is het effect op je lichaam?
Het is een ideale les om te werken aan je fitheid. Je krijgt een betere conditie, je lichaam wordt strakker, je houding betert, 
je voelt je energiekeren en werkt aan je vetverbranding. Het is dus een ‘allround’ training.
Heb je een knieblessure, schouderblessure, of andere blessure? Het leuke aan deze les is dat je makkelijk aangepaste oefeningen kan doen.
Het is dus een uitdaging voor je spieren, coördinatie en uithouding.
De bootcamp wordt heel vaak buiten gegeven. Dan kan je letterlijk even uitwaaien.
Doordat de mooie grote lichtrijke zalen van Valavie beschikken over hele lange schuiframen die open kunnen met zicht op groen, maakt het mogelijk bij mooie dagen uit de regen en wind ook te genieten van het lekker weertje.
Wat houd je nog tegen?
Tot snel in de les!

 

PILATES

Wat is Pilates (mat)?

Pilates is een lichaamsoefening ontwikkeld door Joseph Pilates. Joseph ontwikkelde deze methode tijdens de eerste wereldoorlog om het revalidatieprogramma van oorlogsveteranen te verbeteren.
Tegenwoordig is Pilates een goed fitnesssysteem dat veel gedaan wordt door professionele dansers en sporters. 
Dit omdat het andere spieren traint dan in eender welke les. Je zult spieren voelen waarvan je niet wist dat je ze had.
Er zijn ontzettend veel Pilates oefeningen die elk lichaamsdeel kunnen trainen, maar uiteindelijk draait alles om je core. Met de core bedoelen we de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in correcte balans staat en de spieren die het wervelkolom ondersteunen.

Wat kun je met Pilates bereiken?

Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je innerlijke core om je wervelkolom te ondersteunen. Je krijgt dus spieren met lange elegante vormen.
Tevens verbeter je jouw lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding. Zo kun je een soepele en sterke rug ontwikkelen.
Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport te verbeteren.
Met Pilates kun je ook blessures helpen voorkomen. 
Het eerste wat je zal opvallen, is je langere houding. Je kunt na een tijdje ook een plattere buik verwachten.

Voor wie is Pilates?

Pilates kan door iedereen beoefend worden, jong en oud, man en vrouw, het kan zelfs als je zwanger bent. Het enige wat je wel moet onthouden is dat je op je eigen niveau moet trainen.
Fysiotherapeuten adviseren tegenwoordig ook steeds meer patiënten met nek- en rugklachten om aan Pilates te doen. Dit komt omdat je met Pilates ook werkt aan de dieper gelegen spieren. Je kunt hierdoor rugklachten en nekklachten verminderen en voorkomen.

Docente Ashley Van Eesbeek. Tot snel in de les!

N

Meer lenigheid & conditie

N

Sterker en strakker lichaam & langere spieren

N

Leer je grenzen kennen

N

Ervaar rust en diepe ontspanning

N

Me – time

N

Uit je hoofd, in je lichaam

Data:

Yogalessen op de mat 

  • maandag om 19.15u – 20.15u: yin/yang yoga (elke week afwisselend) START 31/8
  • donderdag om 9.30u: yin/yang yoga (elk week afwisselend) START 3/9

       (–> yangyoga in pare weken, yinyoga in de onpare weken)

Bootcamp work-out  (inschrijven & meer info: ook via ashley5774@gmail.com)

  • dinsdag om 20.30u – 21.30u: START 3/11

Pilates  (inschrijven & meer info: ook via ashley5774@gmail.com)

  • zondag om 10u – 11u: START 1/11

 

 

Prijs:

  • 10 beurtenkaart (6 mnd geldig): 130€
  • 15 beurtenkaart (8 mnd geldig): 180€
  • losse les: 14€

Inschrijven

Schrijf je liever in via e-mail?  Of heb je een vraag in verband met deze lessen?  Stuur in dat geval gewoon een mailtje naar:

Uiteraard kan je me voor vragen of meer informatie ook steeds bellen: