Lessen zonder hangmat

Liever met de voeten stevig op de grond? Valavie geeft ook verschillende lessen zonder hangmat! Yoga op de mat, bootcamp & pilates! Ook dit kan in onze yogastudio, The Yogafactory!

YOGA OP DE MAT

De yogalessen op de mat worden gegeven door Mieke. De ‘gewone’ yogalessen, zonder hangmat, bestaat vooral uit yinyoga, af en toe gecombineerd met zachte losmakende yangyoga. In de lessen wordt – naast de houdingen en bewegingen – gebruikt gemaakt van tennisballen en zware yogagewichtskussens. Hierover kan je meer lezen op de valaviepagina: https://www.valavie.be/aanbod/yinyoga-in-de-hangmat-met-tennisballen-yogagewichten/

Yinyoga werkt heel ontspannend en werkt op dieper gelegen weefsels, meridianen en organen. Door minutenlang (3 tot 5) in elke houding te blijven kan de houding heel diep werken en je lichaam tijd geven om los te laten en jezelf over te geven aan de zwaartekracht en de houding.  Je hebt de tijd om helemaal naar binnen te keren. Je doet de houdingen zittend of liggend. Ze worden aangepast aan de mogelijkheden van jouw lichaam op dat moment met behulp van blokken, kussens, bolsters, dekens en riemen. Samen met het gebruik van tennisballen – die masserend werken – en de yogagewichtskussens – die je dieper doen zakken en kalmeren – krijgt je lichaam een zalig ontspannen energieboost.

De yinyogales wordt af en toe aangevuld met zachte losmakende yang. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je eindigt de les met een zalige ontspanning.

PILATES

Wat is Pilates (mat)?

Pilates is een lichaamsoefening ontwikkeld door Joseph Pilates. Joseph ontwikkelde deze methode tijdens de eerste wereldoorlog om het revalidatieprogramma van oorlogsveteranen te verbeteren. Tegenwoordig is Pilates een goed fitnesssysteem dat veel gedaan wordt door professionele dansers en sporters. Dit omdat het andere spieren traint dan in eender welke les. Je zult spieren voelen waarvan je niet wist dat je ze had. Er zijn ontzettend veel Pilates oefeningen die elk lichaamsdeel kunnen trainen, maar uiteindelijk draait alles om je core. Met de core bedoelen we de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in correcte balans staat en de spieren die het wervelkolom ondersteunen.

Wat kan je met Pilates bereiken?
 
Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je innerlijke core om je wervelkolom te ondersteunen. Je krijgt dus spieren met lange elegante vormen.
Tevens verbeter je jouw lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding. Zo kun je een soepele en sterke rug ontwikkelen.
Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport te verbeteren.
Met Pilates kun je ook blessures helpen voorkomen.
Het eerste wat je zal opvallen, is je langere houding. Je kunt na een tijdje ook een plattere buik verwachten.

Voor wie is Pilates?

Pilates kan door iedereen beoefend worden, jong en oud, man en vrouw, het kan zelfs als je zwanger bent. Het enige wat je wel moet onthouden is dat je op je eigen niveau moet trainen. Fysiotherapeuten adviseren tegenwoordig ook steeds meer patiënten met nek- en rugklachten om aan Pilates te doen. Dit komt omdat je met Pilates ook werkt aan de dieper gelegen spieren. Je kunt hierdoor rugklachten en nekklachten verminderen en voorkomen.

Docente Ashley Van Eesbeek. Tot snel in de les!

N

Meer lenigheid & conditie

N

Sterker en strakker lichaam & langere spieren

N

Leer je grenzen kennen

N

Ervaar rust en diepe ontspanning

N

Me – time

N

Uit je hoofd, in je lichaam

Data:

Yoga op de mat

  • dinsdag om 20.20u – 21.20u

 

Pilates  (inschrijven & meer info: via bodymovement@personalcoachashley.be)

  • zondag om 9.45u – 10.45u

Prijs:

YOGA OP DE MAT 

  • 10 beurtenkaart (6 mnd geldig): 130€
  • 15 beurtenkaart (8 mnd geldig): 180€
  • losse les: 14€

 

PILATES  (via Ashley:  bodymovement@personalcoachashley.be ) 

  • 10 beurtenkaart: 100€
  • 5 beurtenkaart: 55€
  • losse les: 12€

 

Inschrijven

Schrijf je liever in via e-mail?  Of heb je een vraag in verband met deze lessen?  Stuur in dat geval gewoon een mailtje naar:

Uiteraard kan je me voor vragen of meer informatie ook steeds bellen: