Hangmatyoga Gent

Stretch your mind upside down Hangmatyoga © kreeg zijn naam toen Valerie in 2007 ontdekte dat je heerlijk yoga kan doen in  een kleurrijke hangmat van parachutestof. De hangmat hangt als een soort schommel en heeft daarnaast ook 3 hand/voetsteunen op verschillende hoogtes. Ze was op slag verliefd! Wat zij Hangmatyoga© doopte is ook gekend als anti-gravity yoga, aerial yoga, inversion therapy, yoga trapeze, yoga swing, fly yoga…

Door de ruimte Het is een ongelofelijke verrijking voor iedereen die graag beweegt. Door de hangmat kan je in alle richtingen in de ruimte werken: horizontaal, verticaal, laag bij de grond, hoger in de lucht, met twee of alleen… EN helemaal ondersteboven 🙂

Goed Ondersteund De hangmat is een ideale ondersteuning voor het lichaam, bij bepaalde oefeningen neemt het de volledige belasting van de ruggengraat weg en 5 minuten ondersteboven in de hangmat hangen zou gelijk staan aan 3 uur slapen! Je kan starten met rugpijn en eindigen met een zalige ontspannen rug!
Spieren Je versterkt je spieren – onbewust spreek je al je spieren aan. Je kan spanningen wegnemen in de gewrichten en je krijgt nieuwe energie en vitaliteit door de doorstroming en bloedcirculatie die op gang wordt gebracht.

 

Voordelen Het is dé ideale manier om tot een diepe ontspanning te komen én het is een fantastisch leuke manier om met je lichaam te werken en de lijst van voordelen (stressvermindering, vermindering rugklachten…) is lang.

 

Interesse?  Mail gerust voor een proefles (15€)

 


Stretch your mind upside down Valerie discovered in 2007 how lovely it is to practice yoga in the colorful yogaswings. ‘Hangmatyoga’ is yoga in the yogaswing, also know as anti-gravity yoga, aerial yoga, yogatrapeze, fly yoga… Inversion therapy is what makes the yoga swing so unique.
The healing effect from being upside down is easy when you’re supported. Inversion therapy is a natural way to use gravity. So when we hang upside down, the normally supported weight, is now exactly the right amount of weight to create the traction we need.

Some benefits of being up side down in the yogaswing: • Relieves tension, aches, and pains throughout the body • Develops strength and fl exibility simultaneously, especially in the spine, which reduce back pain •Quietens the mind which leaves you feeling refreshed and rejuvenated • Encourages healthy digestion and elimination • Improves head and facial skin, by stopping temporarily the gravity in combination with better blood circulation in the head. But the yoga swing is so much more then being upside down: you can extend yourself, increase total body strength, train your balance, improve your posture, firm your abdomen and butt or just chill and relax. That’s why the yogaswing is so unique!

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *